Протокол поведінки учасників освітнього процесу в умовах пандемії №1 від 28.08.2020

Вхідний скринінг та

правила поведінки персоналу

 

 

 1. Вхід до приміщень закладу можливий лише за наявності захисної маски або респіратора. Під час занять маски і респіратори можна не використовувати, натомість їх використання є обов’язковим під час пересування приміщеннями закладу. У разі “помаранчевого” рівня епідемічної небезпеки педагогам під час занять використовувати захисні щитки.

2. Відповідальна особа (медична сестра або інша упов­новажена особа) оглядають персонал закладу перед початком роботи на наявність симптомів гострого респіраторного захворювання (кашель, нежить, осиплість голосу, почервоніння очей).

3. У разі виявлення співробітника з підвищеною темпе­ратурою тіла або з вищевказаними симптомами, такий співробітник не допускається до роботи з рекоменда­ціями звернутись за медичною допомогою до сімейного лікаря. Про такий випадок повідомляється директору та робиться відмітка в Журналі Термометрії про недопущення до роботи.

4. При появі підвищеної температури тіла (вище 37,1°С) або респіраторних симптомів вдома працівник закладу повідомляє свого безпосереднього керівника та не виходить на роботу, одночасно звертаючись за медич­ною допомогою.

5. Заступникам директора обмежити близькі контакти між персоналом. За можливості максимально використовувати засоби зв'язку (інтернет, телефон) для вирішення питань, що не потребують особистої присутності.

6. Централізований збір використаних масок і рукавичок здійснюється в окремий контейнер з кришкою - біля входу в заклад

 

Вхідний скринінг учнів на наявність ознак інфекційного захворювання

1. Вхід до приміщення закладу освіти суворо заборонений для батьків та сторонніх людей.

2. Зустріч дітей 1-4 класів зранку здійснюється  вихователем класу на вході визначеного входу.

3. Застосування засобів захисту (масок, щитків, респіраторів, рукавичок) при таких контактах недоцільне.

4. Медична сестра школи проводить  візуальний огляд учнів, при потребі здійснює температурний скринінг на наявність інших симпто­мів інфекційного захворювання (кашель, нежить, охриплість голосу, почервоніння очей), запитує про самопо­чуття у дитини або у дорослого, який її супроводжує.

5. Вимір температури тіла проводиться безконтактним термометром на ділянці зап'ястка або бокових частин шиї (враховуючи інструкцію до використання термометра).

6. Якщо у дитини визначено температуру тіла вище 37,1°С або наявні інші симптоми респіраторного захворювання (кашель, нежить, осиплість голосу, почервоніння очей) дитина до занять не допускається.

7. Якщо дитина прийшла у супроводі дорослого, вона відправляється додому з рекомендацією звернутись до сімейного лікаря.

8. Якщо дитина прийшла сама, то на дитину одягається медична маска, викликається медична сестра, що проводить дитину до кімнати ізоляції. По телефону викликаються батьки дитини та за необхідності - швидка медична допомога.

  9. Дані дитини, в якої виявлені респіраторні симптоми або підвищена температура тіла, записуються та передаються медичній сестрі закладу для введення обліку таких дітей.

  10. Після того, як дитина з підвищеною температурою тіла або респіраторними симптомами була відсторонена від навчального процесу, до навчального закладу вона може повернутись лише після одужання та отримання довідки від сімейного лікаря про те, що вона здорова та може бути допущена до відвідування навчального закладу

 

Безпека повітря класних кімнат та закритих приміщень

 1. Найкращим методом дотримання безпеки повітря закритих приміщень є провітрювання.

2. Кожної години класні керівники та завідуючі кабінетів, спортивного залу, гімнастичної зали та працівники виробничих приміщень зобов’язані здійснювати провітрювання класних кімнат та приміщень відповідно до Режиму роботи закладу.

3. При провітрюванні приміщень слід забезпечити безпеку дітей. Рекомендовано встановлення замків та фізичних обмежувачів на вікна, для того, щоб діти не змогли відкрити вікно самостійно або випасти.

4. Інженеру з охорони праці проводити контроль мікроклімату закритих приміщень, а саме температури та відносної вологості повітря за допомогою термометру та гігрометру.

5. Заступнику з АГР забезпечити всі приміщення, де знаходяться діти, термометрами та гігрометрами. Оптимальна вологість повітря 40-60%

 

Дії при виявленні симптомів хвороби під час освітнього процесу

1. При виявленні симптомів хвороби (температура тіла вище 37,2°С, кашель, осиплість голосу, почервоніння очей), учню одягають медичну маску, проводять його в ізоляційну кімнату та повідомляють батьків або опікунів. Сповіщають медичного працівника закладу для надання медичної допомоги на догоспітальному етапі.

2. У разі підтвердження випадку коронавірусної хвороби СОVID-19 в одного з учнів, всі інші учні відповідного класу визнаються такими, що потребують самоізоляції, та повинні вживати заходів, передбачених галузевими стандартами в сфері охорони здоров'я.

3. У разі виявлення співробітника з підвищеною температурою тіла понад 37,2 °C або із ознаками гострого респіраторного захворювання. такий співробітник не допускається до роботи з рекомендаціями звернутись за медичною допомогою до сімейного лікаря.

При появі підвищеної температури тіла понад 37,2 °C або ознак гострого респіраторного захворювання вдома, співробітник повідомляє свого безпосереднього керівника та не виходить на роботу, одночасно звертаючись за медичною допомогою.

4. Після вилучення особи з симптомами інфекційного за­хворювання в тих приміщеннях, де перебувала така особа, проводиться провітрювання поза графіком та дезінфекція висококонтактних поверхонь.

 

Орієнтовна частота та метод обробки окремих поверхонь

 


 

 

ПОВЕРХНІ

ПЕРІОДИЧНІСТЬ

 

 

 Підлога, сходи

2 рази/день та у міру забруднення

 

 

      Висококонтактні поверхні (ручки дверей, вимикачі, поручні, робочі столи, побутові прилади, клавіатури, пульти, сантехнічні прилади, крани, поручні на стільцях тощо)

2-3 рази/день

 

 

Санітарні кімнати, душові

2 рази/день та за необхідності

Прибирання та дезінфекція поверхонь

1. Молодшому технічному персоналу проводити постійне  прибирання приміщень, використовуючи миючі засоби.

   2. «Прибирання» дитячого майданчика з дезінфекційним засобом є недоцільним для профілактики розповсюдження інфекцій.

3. Інженеру з охорони праці розробити графік прибирання приміщень.

4. Технычному персоналу у період підвищеної захворюваності на гострі респіраторні інфекції особливу увагу приділяти обробці висококонтактних поверхонь (ті поверхні, до яких найчасті­ше торкаються руками).

5. Заступнику з АГР скласти та затвердити перелік високо контактних поверхонь у кожному приміщенні (наприклад, ручки дверей з двох сторін, робочі столи, клавіатури комп'ютерів, пульти, поручні, крани тощо).

6.Технічному персоналумиття підлоги в загальних приміщеннях  здійснювати з використанням миючих розчи­нів. Використання дезінфекційних розчинів для миття підлоги не приводить до підвищення рівня безпеки закладу та може мати токсичний вплив унаслідок випаровування. В душових кімнатах та туалетах для миття підлоги використовувати дезінфекційні засоби, надаючи перевагу четвертинним амонієвим сполукам (ЧАС) або засобам на основі перекису водню.

Прибирання приміщень слід проводити тільки в побутових захисних рукавичках. Рукавички потрібно змінювати при переході з однієї зони чистоти (від однієї групи поверхонь) до іншої і при переході з миття підлоги до дезінфекції/миття поверхонь. Допустимо використо­вувати одну пару рукавичок за умови, якщо спочатку проходить обробка контактних поверхонь, а потім мит­тя підлоги, але не навпаки.

Весь прибиральний інвентар повинен мати чітке маркування відповідно до зони, яку ним прибирають. Маркування може проводитись як за допомогою нанесення надписів на інвентар, так і за кольором. При маркуванні за кольором, «кодування» повинно бути зафіксовано письмово та розміщено в кімнаті для зберігання інвентарю для інформування персоналу.

Весь прибиральний інвентар має бути виготовлений з матеріалу, що підлягає дезінфекції. Інвентар має бути чистим та непошкодженим. Не можна використовувати для прибирання дерев'яний інвентар, адже такий інвентар неможливо ефективно продезінфікувати.

Після завершення прибирання весь інвентар слід про­дезінфікувати: твердий інвентар - методом зрошення або протирання; ганчірки/мопи перуться в окремій пральній машині, або (за умови ручного прання) замочуються в дезінфекційному розчині на час експозиції за інструкцією до засобу з наступним споліскуванням водою.

7. Медична сестра - відповідальна особа за приготуванням дезінфекційних розчинів, яка забезпечується респіратором, засобом захисту очей, водонепроникним фартухом та рукави­чками.

Дезінфекційні розчини повинні готуватись в спеціаль­но відведеній кімнаті, в якій є можливість проводити провітрювання для зменшення кількості випаровуван­ня. Доступ до кімнати має бути обмежений для персо­налу та заборонений для дітей.

В кімнаті для розведення розчину мають бути наявні інструкції до засобу, що використовується. Дозволяється використання лише дезінфекційних засобів, на які є сертифікати якості, та які мають маркування стосовно придатності для застосування у навчальних закладах.

Тара, в якій готується розчин, має бути щільно закрита та промаркована, із зазначенням дати приготування, кінцевого терміну споживання, назви та концентрації розчину

 

Рекомендації щодо гігієни рук

Миття рук з милом

1.    Основним заходом гігієни рук в умовах освітнього процесу  є миття рук з милом.

2.    Використання антисептику доцільне лише в тому випадку, коли немає доступу до води та мила.

3.    Протирання рук вологими серветками з метою знезараження або в якості заміни миття рук недоцільне та неефективне.

Миття рук з милом необхідне у таких випадках:

                 перед початком робочої зміни та після прогулянки

                 перед прийомом, приготуванням та роздачою їжі

                 після відвідування туалету

                 коли руки явно забруднені.

-Тертя рук з милом повинно тривати не менше 30-40 секунд.

-Кожен рукомийник для миття рук має бути обладнаний рідким

   милом в дозаторі та одноразовими рушниками.

-Дозатор для мила треба мити та дезінфікувати перед кожним наповненням новою порцією, якщо місткість для мила багаторазова.

-Тверде мило не рекомендовано в місцях загального користування.

Обробка рук антисептиком

- Кількість антисептику на одну обробку - не менше 3 мл. Якщо неможливе використання настінних або настільних дозаторів помпового типу, слід надавати перевагу кишеньковим санітайзерам з кришкою, що може від­криватись та закриватись одним пальцем.

- Для ефективної обробки рук використовувати антисептичні засоби з загальним вмістом спирту не менше 60%.

- Обробка рук антисептиком проводиться методом втирання протягом 30 секунд

- Перед нанесенням антисептику руки мають бути повністю сухі. Нанесення антисептику на вологі руки по­дразнює шкіру та знижує ефективність дії антисептичного засобу.

- Медичні рукавички потрібно використовувати лише у медичних пунктах та за показаннями. Використання медичних рукавичок іншим персоналом поза медични­ми закладами є неефективним та створює ризики роз­повсюдження збудників інфекційних захворювань

ПЕРВИННИЙ ІНСТРУКТАЖ З БЖД № _____

про дотримання учнями обмежень задля запобігання поширенню ГРВІ COVID – 19, спричиненої корона вірусом SARS-COV-2

 

1.    При перших симптомах респіраторних захворювань (підвищеній температурі, появі кашлю, нежитю або ускладненні дихання), якi ви вiдчули у закладi освiти, негайно звертайся за медичною допомогою. Повiдомте класного керівника, вихователя чи іншого педагогічного працiвника.

2. Якщо ви вiдчули перелiченi симптоми поза межами закладу освiти, то негайно повідомте батьків чи зателефонуй сімейному лікарю. Залишайтеся вдома! Самоізоляція - найдієвіший спосіб убезпечити себе від інфікування.

3. Амбулаторне (домашнє) лікування суворо заборонене у разі, якщо людина перебуває в групі ризику або має наступні симптоми: ускладнене дихання, кровохаркання, нудоту, задуху, блювання, сплутаність свідомості.

4.    Після кожного уроку провітрюйте приміщення. Доступ чистого повітря перешкоджає розповсюдженню вірусів.

5.    Протягом дня необхідно дотримуватися правил знезараження рук:

-   перед початком навчання та під час перерви;

- після відвідування санвузла (обов’язкова обробка дезінфікуючим засобом); - після чхання, сякання, кашлю, витирання очей, причісування;

у будь-яких інших випадках контакту в процесі роботи з предметами, які можуть забруднити (контамінувати) руки.

    6.  Для гігієнічного знезараження мити руки з милом слiд протягом 30-40

         секунд.

6.    Перебуваючи на перервах та в громадських місцях, носіть маску або

респіратор. Пiд час навчальних занять маску або респiратор учням носити не обов`язково.

          Перед тим, як одягати маску, вимийте руки з милом або обробіть їх

          спиртовмісним розчином.

          Одягніть маску так, щоб вона закривала рот і ніс без проміжків між

          обличчям і маскою.

          Не торкайтеся маски під час використання, в разі дотику, обробіть руки

          спиртовмісним розчином або вимийте їх з милом.

          Не використовуйте одноразові маски повторно.

          Безпечно знімайте маску, торкаючись її тільки ззаду (не торкайтесь

          передньої частини маски).

          Використану маску відразу викиньте у спецiальний контейнер для

          смiття.

7.    По можливості не чіпайте руками очі, ніс, рот. Торкаючись руками очей, носа або рота, можна перенести вірус з поверхні рук до організму.

8.    Дотримуйтесь правил респіраторної гігієни. При кашлі або чханні

прикривайте рот і ніс серветкою або згином ліктя. Використану серветку відразу викидайте у спеціальний контейнер для сміття.

9.    Уникайте контактів з потенційно зараженими відходами або рідинами

тваринного походження.

10. Дотримуйтесь звичайних правил гігієни в продуктових магазинах, де продаються м'ясо, риба, інші продукти тваринного походження.

11. Не вживайте в їжу сирі продукти тваринного походження (м'ясо, птицю, рибу, яйця) або ті продукти, які не пройшли належну термічну обробку.

12. Категорично уникайте будь-яких контактів з тваринами (бродячими котами, собаками, птахами, гризунами, кажанами).

13. Дотримуйтесь дистанції. Тримайтесь від людей на відстані мінімум 1,5 - 2 метра, особливо, якщо у них кашель, нежить, підвищена температура. Кашляючи або чхаючи, людина, яка хворіє на респіраторну інфекцію, поширює навколо себе дрібні краплі, що містять вірус. Якщо ви перебуваєте занадто близько до такої людини, то можете заразитися при вдиханнi повітря.

14. Пройдіть лабораторне дослідження, якщо вимали контакт з людиною хворою на COVID – 19.

      Критерії за якими людина може вважатися контактною:

-        особа проживає в одному домі з хворим на COVID-19;

-        особа мала прямий фізичний контакт з хворим на COVID-19 (наприклад, через рукостискання);

-        особа мала контакт із слизовими виділеннями з дихальних шляхів хворого на COVID-19 та не використовувала засоби індивідуального захисту;

-        особа контактувала із хворим на COVID-19 на відстані до одного метру протягом 15 хвилин і більше та не використовувала засоби індивідуального захисту;

-        контакт в громадському транспорті в межах двох сидінь з хворим на COVID-19 (супутники подорожі).              

 

 

Ознайомлені